lördag 22 november 2008

Lucia!


Hej alla mina kära vänner!


Vi har börjat med Lucia rep nu och det är ganska kul! (Tycker jag iallafall.) Alla sjunger bra i kören. Jag tror att alla i klassen har fått nåt att göra för Lucia dagen nu och jag hoppas att alla är nöjda.

Veckan har gått ganska fort och vi fick låtar som alla i klassen ska sjunga. Jag hade ''Karusellen'' i mitt huvud hela dagen på fredag. Men sedan sjöng Liis låten från ''Livet är en schlager!''... den där ''Aldrig ska jag sluta älska dig...'' och då hade jag det i mitt huvud. Det var hemskt!



Men är ni glada att vi ska organisera Luciadagen den här året? Vad tycker ni mest om?



Epp-Maria

8 kommentarer:

Unknown sa...

hejhejhej!

Jag är FÖRST! kan vara att jag är också värst men hej... det händer.

men

Luciadagen - Jätte kul, jätte många saker att göra, jätte mycket ont i huvudet för Juta(kanske för oss också..) men i slutet tror jag att vi har mycket att skratta över.

Jag tyckte om hur jag sjöng men jag såg att ingen andra tyckte om det och så resignerade jag.

Ny tycker jag om skådespelet, jag hoppas att Kristel och Triin ska inte slå mig i ansiktet, minst inte många gånger.

Från nytt fram ska jag få bara femmor och vara obefläckad så att Juta skulle inte ta tabletten mot ont som vi orsakar henne.

Jag hoppas att allt går bra! Den sista meningen var allvarlig.

Hälsa alla som ni kan!

Ott

Anonym sa...

Hej! Tack Epp att du har gjort den här blogen här.

Jag tycker om Luciadagen. Det är lite obekväm att vakna tidigare, men trots detta är det mycket kul att sjunga i kör! Det är mycket spännande och rolig att sjunga och vara där.
Jag tycker att alla i min klass är mycket duktiga och hjälpsamma för att alla gör så mycket!
Jag hoppas att det ska bli jättekul och vacker luciadagen!

Melissa

Liis sa...

Hejhej!

Jag är så glad att vi kan organisera Luciadagen den här året! Det så mycket att göra och tiden går så snabbt. Vi har tre veckor kvar!
Det är så kul, att alla tycker om luciadagen.(Jag hoppas att alla tycker om, men jag vet inte)
Jag tycker om att lyssna på vårt kör. De sjunger bättre varje dag.

Det ska bli en mycket bra luciadag den här året!

Och tack till Epp för den här teman!

Unknown sa...

Ru-dolf med röda mulen..

Så, Luciadagen. Jag tycker att det är jättekul att vi kan göra några andra saker jämte att studera. Det är ganska kul när jag sjunger så dålig och Juta säger: "Ganska bra!"..

Tiden går så snabbt och Luciadagen är nästan här!

Men jag hoppas att allt går bra och vi alla får nya spännande upplevelser från Luciadagen.

Och tack så mycket Epp för teman!

Wilma Circus sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Wilma Circus sa...

Nu har vi bild också. Det gjorde vi med Epp, ganska roligt. Den hela Luciadagen är rolig. Hoppas att vi inte ska bli mycket stressad.

Anonym sa...

Hej!

Jag tycker att årskurs 2 (är det rätt?) är jättekul! Det är mycket roligt att organisera Luciadagen. Skoldagarna är inte så tråkiga och det är kul att sjunga alltid.

Jag tycker också att våra låtar är vackra. Det ska bli trevligt att sjunga de, när vi är jättebra:D

Jag tror att när det är slut, då ska vi alla vara lite ledsen, därför att Luciadagen är samma viktig (eller mer viktig) än nollning!

Vilja

Eveli sa...

Luciadagen är kul. Jag tror att alla sjunger ganska bra. Jag hoppas att vi ska organisera Lucia lika bra som alla andra förr oss!