tisdag 18 november 2008

Ingmar Bergmans filmer

Vilken Ingmar Bergmans filmer har du sett? Vilka problem/saker handlade om filmerna?Tyckte du om ?Läste du mer engleska text eller lyssnade du?
Vad tycker du, är Bergman bra regissör? Vad andra saker vet ni av Bergmans liv eller filmer?
Jag såg Viskningar och rop, som handlade om tre systrar och en hade svår sjukdom. Den var helt annorlunda hur jag tyckte förr jag såg filmen. Det var mycket svårt filmen eller. kanse efter några år förstå jag bättre.
Här är andra svensk filmer, (några är enklare) http://2008.poff.ee/?lang=1&id=653

6 kommentarer:

Liis sa...

Jag har sett "Viskningar och rop". Det var ganska svårt, men ändå tyckte jag om filmen. Skådespelare var fantastiska!
Jag har läst, att stor del av Bergmans filmer är ganska mörka och svårt att titta på.

Anonym sa...

Jag tycker att Ingmar Bergmans filmer är ganska svårt att förstå och titta på. Jag har sett "Viskningar och rop", som handlar om tre systrar. Det var lite oklar för mig att förstå, men jag tror att det var en bra film för att skådespelare var mycket bra och jag tänkte på den filmen nästa dag också. Det var lite svårt att lyssna på skådespelare. De talade snabbt, så jag läste texten på engelska.

Melissa

Pille sa...

Jag har sett ''Viskningar och rop''. Det var en svårt film. Jag inte tyckte om på den här filmen men jag tror det är därför att jag inte förståd allting. jag också läste texten på engelska men jag förståd lite svenksa ocskå, det var svårt att lyssna. Men jag tycker om skådespelare, han är mycket bra.

Triin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Triin sa...

Vi såg "Viskningar och rop" tillsammans med flickor och jag ska inte ljuga- jag tyckte inte om filmen :P Det var kanske inte en riktig dag för den filmen, det var lite för komplicerad och konstig ( mycket konstig faktiskt).
Juta, hoppas att du är inte arg på mig, haha :D
Tartes

Anonym sa...

Jag har sett "Viskningar och rop". Jag hade ingen tid att gå på bio, så jag tittade filmen hem. Det var svårt att lyssna, därför att de talade snabbt. Språket var svårt att förstå, därför att jag hade hela filmen bara på svenska. Men jag tycker att skådespelare var bra.

Mai-Liis.