måndag 2 mars 2009

Besök från Gimo Bruksgymnasiet

Torsdagen, den 26 februari fick vår klass besök från vänskolan i Gimo. Klockan 10.00 väntade vi i hamnen - Kätlin hade ritat "Välkomna till Tallinn!" och gjorde ALLA svenskar glada som kom från färjan och läste det!

Den första dagen ... - stackars svenskarna! De var trötta efter båtresan, men ändå fick de studera en massa historia! Visning på skolan, skolans museum, guidad tur i gamla stan och mycket annat.

Nu får ni skriva hur det var - lite om varje dag, tack! De som har foton - lägg upp dem också!

7 kommentarer:

Eveli sa...

Jaa, den första dagen... efter lektioner gick jag till Reval Cafe med Eva, Annette, Diana och Kristina. Vi drack kakaodryck och åt kakor. Kristina berättade lite om sitt liv och sa att de går inte så ofta på kafeet. Vi åkte hem ungefär klockan sex. Då åt vi middag och pratade mycket. I början vågade jag inte prata så mycket, därför att jag trodde att jag gör en del fel. På kvällen var vi båda mycket trött och somnade klockan halv elva.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Min första dagen med Sara var ganska kul. Efter skolan åkte vi hem och jag gjorde en liten rundtur i Nõmme och i mitt hus till henne. Vi pratade mycket och min mamma lagade middag. Efter det åkte vi hos Liis. Där var ganska mycket folk och vi pratade, lyssnade på musik och spelade bordspel. På kvällen var vi både jag och Sara mycket trött och vi lade sig.

Melissa

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Annette sa...

I den dagen var den först gången när jag pratade så mycket på svenska.

Liis sa...

Den första dagen var mycket kul. I början kunde jag inte alls prata på svenska darför att ord kom inte ihåg och det var liksom "block" på mig. Men på kvällen kunde jag prata ganska bra.
Efter skolan kom vi hos mig och vi åt smörgåser. Svenskar sa att om de är inte trötta är de hungriga och om de är inte hungriga är de trötta! :)