tisdag 24 februari 2009

Grattis, Estlands republik!


Jag klarade det! Alltså vaknade jag klockan 6.00 i morse och träffade Annette, Ethel och Liis på skolgården redan 7.00. Sammanlagt var det ungefär 40 elever och lärare från GAG som promenerade med flaggorna upp till Domberget för att se hur man hissar Estlands nationalflagga i gryningen och höra riksdagens talman Ene Ergma hålla tal. Och naturligtvis sjöng vi alla Estlands nationalsång, "Eesti lipp" ja "Hoia, jumal, Eestit" tillsammans med de hundratals människor som hade samlats på slottgården. Solen gick upp 7.33 i morse.

Hur firar du Estland nationaldag?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ville också komma till Domberget, men jag hissade den flaggen i min dröm. Nu tittar jag presidents fest på tv.

kristel

Anonym sa...

Toomas Ilves kan bra svenska :-)