måndag 2 mars 2009

Gimo på GAG: andra dagen

Eleverna från Gimo var på mina lektioner. Jag tror inte att det var så himla spännade för dem men jag är otroligt tacksam för det (och alla mina elever också!). Vad var det annat? Musiklektionen - javisst! Så hade ni en lektion med Karin som berättade om modern svensk litteratur. Vad tyckte ni om det? Sedan var det dags att gå till Sveriges ambassad och därefter Ockupationsmuseet. Och Boheem på eftermiddagen. På kvällen var ni hemma hos Ott, har hag hört ... :-)

Alla kommentarer är välkomna!

5 kommentarer:

Eveli sa...

Andra dagen... Karin berättade om så många olika författare, men en bok var mycket oförglömlig för mig och jag vill läsa den. Kristina sa att den guiden på Ockupationsmuseet talade svenska mycket bra. Efter Ockpationsmuseet var jag och Kristina hos Maali (hon är min väninna), jag visade till Kristina några tavlor som min väninna har målat. Då gick vi till Boheem, och en överraskande sak till alla svenskarna var att de måste betala för vatten. Det är ju vanligt i Estland, men inte i Sverige. Efter det gick vi i affären och på kvällen var vi hos Ott. Det var kul, vi dansade och pratade mycket :)

Anonym sa...

Den andra dagen var jag mycket trött därför att jag inte kunde sova så gott. I skolan var musiklektion mycket kul. Vi sjöng både på engelska och på estniska (jag tror att det var jättesvårt för svenskarna att sjunga på estniska, men det lät bra). Efter skolan var vi på järnvägsstation, var vi gjorde ett spännande spel. Alla måste köpa nånting med 5 kronor och den bästa fick en present också. Efter det åt vi på "Boheem". Jag hade aldrig varit där och jag tyckte om det kafe, därför att maten var god och ganska billig.
På kvällen var vi hos Ott och det var jättekul, därför att alla var där och det var mycket ovanligt och roligt att alla klasskamrater var tillsammans och dansade och pratade. Till slut var jag mycket trött igen och vi gick hem.

Melissa

Anonym sa...

Den andra dagen var intressant. Jag inte hade mycket kontakt med svenskarna, därför att ingen bodde med mig. Men jag gick till Boheem på eftermiddagen och pratade lite med svenskar. De var mucket vänliga. Efter det var jag lite ledsen, därför att vi renoverar hem just nu och jag kunde inte ta en svensk där.

Mai-Liis.

Annette sa...

Jag vill läsa någon böcker, som Karin berättade.
På Boheem var mycket bra, för at där var ganska billigt och där var gott mat.
Jag var alltid trött, men det var mycket bra.

Liis sa...

Jag tyckte om hur Karin berättade. Det var ganska enkelt att förstå och jag skrev upp några böcker som jag vill läsa tex på sommaren.
Jag tror att Ockupationsmuseet var ganska intressant för de. Några av de lyssnade med intresse och började att förstå lite mer av Estland.