måndag 1 september 2008

Gott nytt skolår!


Det är den första september idag och skolan börjar igen. Jag vet att det kan vara lite svårt att vakna tidigt på morgnarna, börja studera igen, skriva prov, uppsatser och kontrollarbeten - usch, tänker många (jag också!). MEN det finns väl roliga saker också i skolan - dina kompisar, intressanta lektioner, nya kunskaper, luciafest, julkonsert osv. Det som jag vill säga är att man ALLTID ska hitta något positivt att tänka på! Visst är det sorgligt att sommaren är slut, men hösten är också vacker!

Jag önskar er alla ett riktigt gott nytt skolår!
Juta

1 kommentar:

Britu sa...

Tack så mycket och trevligt nytt skolår för dig också !

Idag var jag lite ledsen, därför att skolan började, men jag försöker att hitta något positivt. slutligen.. vi har bara två år att gå på gymnasiet ! och då är uppväxttiden slut´..