lördag 10 maj 2008

Wiks Folkhögskola på GAG















Förra veckan, den 5 maj, samlades alla svenskstuderande i vår sal för att se en teatreföreställning på svenska. Wiks Folkgögskola spelade pjäsen "Och så ler vi ..." som handlade om skolungdomar, lärare och deras tankar.

Fast det ibland var svårt att förstå, var pjäsen intressant och om man inte förstod texten, kunde man lyssna på vackra sånger och läsa av kroppspråket!

Applåderna var våldsamma och kommentarerna mycket positiva efter föreställningen. Vi hoppas att Wiks Folkhögskola och dess teaterstudenter kommer och visar sina pjäser i fortsättningen också!

Vad tyckte du om pjäsen?

Juta

Fotot: Wiks Folkhögskolas hemsida http://www.wik.nu/aktuellt.htm

6 kommentarer:

Wilma Circus sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Wilma Circus sa...

Det var svårt att förstå, därför att man pratade så fort och våra öron är inte van vid det. Men det var roligt och hurtigt att titta och lyssna den pjäsen.

Det kan vi göra varje dag! :)

Liis sa...

Det var mycket kul och intressant! Jag tyckte om, att jag förstod lite.
De spelade bra och sånger var vackra.
Tack, tack, tack :)

Annette sa...

jag tyckte om det, men det var svårt att förstå.

Anonym sa...

Det var mycket kul! Jag tyckte om att lyssna på texten och sången, men det var mycket svårare att förstå än texten på "Svensk utifrån" i klassen. Jag hoppas att se det nästa år igen.

Melissa

Anonym sa...

Hej! Jag tycker att det var bra ide att vi kunde se en teatreföreställning på svenska. Då kunde man använda språket. Det var svår att förstå men jag tycker att nästa år kan vi göra det bättre.
Jag tyckte också om att de aktörer var ganska unga, men de agerade jättebra och det var intressant att titta. Laura