onsdag 28 maj 2008

Vad ska ni göra i sommar?


I juni är jag i Tallinn. Jag ska träna och vila.
Jag hoppas att det blir vackert och varmt väder i sommar och jag kan solbada.
Den 27 juni åker jag till ett läger och det pågår i 8 dagar. Det är ett sportläger.
Den 12 juli åker jag med mina föräldrar till Tyskland. Där är vi i två veckor. Enligt min åsikt är det mycket intressant. Vi ska åka med en husvagn.
Den 14 augusti ska jag flyga till USA. Där börjar skolan den 20 augusti. Jag väntar på det.
Jag hoppas att jag ska träffa många vänner och klasskamrater i sommar.

Trevlig sommar! Vila bra!
Annika

Fotot från FotoFinnaren.se

18 kommentarer:

Liis sa...

Hej!

Det finns många saker i vill att göra i sommar. Jag tror att jag ska arbeta lite i Juni och vara i Tallinn. Jag ska åka till Finland och jag ska vara där i några dagar. Men i Juli ska jag åka till Sverige två gånger! Jag väntar det så mycket! Min mamma köpte biljetter till Vargamäe. Där spelas "Tõde ja õigus". Vi ska titta det.
Några veckor ska jag vara i Ösel med mina föreldrar och vänner. Jag ska simma och sola där. Som jag har timme ska jag åka till Vormsi och Dagö också.
I Augusti det är Birgitta Festival och kanske ska jag gå där.
Ha det bra! :)

Annette sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Annette sa...

Vad ska jag göra i sommar?
Jag vilja vela, men vet inte vad vill jag göra.
4.juni jag tänker åka till Sverige med min mormor och mamma. Där är vi några dagar...(Jag vill skriver mer senare)
28.06 jag vill sitta i flygplanet omkring 12 timmar.
12.07 JAG HAR FÖDELSEDAG!!!(inte på 10.07,lika var vår skolsboken)
20.07 är jag i Estland och jag har liten fest
Jag vill skriva mer i juni men nu måste alla har mycket bra tid!!

Anonym sa...

Hej!

I juni ska jag vara i Tallinn, i hemma. Jag tänker att jag ska träffa alla mina kompisar och då ska vi prata av allting. På midsommardag ska jag vara på Muhu ö. Där är jag med mina kompisar. Den 27 juni har min mamma födelsedag och då ska vi åka till Pärnu när vi har födelsedagfest. I Pärnu ska jag vara ungefär 3-4 dagar.
I juli ska jag arbeta lite. Jag ska också vara i Nõva surfläger och i FOLK i Viljandi.
I augusti ska jag åka till Sverige! Där ska jag vara 4 dagar. Jag har bokat ett rum i Nordic Sea hotel. Jag tycker och hoppas att det ska bli mycket kul trip. Efter det ska jag vara i Tallinn igen. Då ska jag vila och solbada i Kakumäe eller Pirita strand och måla och fotografera mycket. Jag tycker att jag ska också åka till Haapsalu. Där är Kaparock som är en kul rockmusicfest.
Jag hoppas att vi ska se i sommar!

Hej då,
Melissa :)

Annette sa...

Jag är i Göteborg just nu !!!!!!!Jag har talat svensk för så många timmarr!!! Vad kul är det?
Och jag kan förstå så mycket. Jag har köpt svensk tidningar och hm...ajakiri( förlåt, men det ord komma inte ihåg just nu.
Ja vill köpa bilar :D
Det är min andra timmen jag skriv med en svensk dator.
Lycka till :D

Anonym sa...

Vad ska jag göra i sommar?
På fredag ska jag åka till Järvakandi. Det är Rabarock där och jag ska vara där i två dagar. Det ska bli jättekul!
Nästa vecka ska jag gå på två skolavslutningar.
I juli är jag i Tyskland i en vecka. Jag ska hälsa på min bror, som bor där. Han har planerat mycket verksamheter för oss. Till exempel vi ska vandra i Schweiz och åka med en kanot på Bodensee.
Jag ska också titta på föreställning "Vihurimäe" och vara hemma i Väike-Maarja.


Vilja

Anonym sa...

Jag har arbetat lite, och jag tror att mitt jobb är ganska intresant och ibland kan jag praktisera svenska där (engelska och spanska också). Det är mitt första tjänst.
Just nu har jag inte planerat resan till Sverige, men jag hoppas att jag ska gå där ändå.
Det är inte så god väder just nu, men när vädret är bättre vill jag åka till Pärnu och hälsa på mina vänner och släktingar och solbada där lite.

Eveli

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Vi var ut en natt och träffade några norska mannikor. De talade svenska också och vi pratade med de nästan alla natten. Det var jätte kul, de sade att vi kan tala så bra svenska. (På åtta månader). De sade att norska är jätte lika med svenska men jag kunde förstå bara lite, när de talade norska. Det var den första gång jag kunde praktisera svenska utom klassen.

Anonym sa...

Jag är i Miami nu, och jag träffade en pojka som bor i Sverige. Det var jätte kul att tala med honom. jag kunde inte förstå allt men ja förståd lite.

Anonym sa...

I sommar jag arbetar fyra dagar i veckan och tre nätter i veckan. I Juli jag har födelsdagen och jag arbetar i den dagen. jag planerar en resa till Sverige men jag har inte organiserat den. I Augusti jag planerar åka till Ryssland därför att jag längta efter min moster och mina kompisar. Det är bara planer.

Anonym sa...

Uppe var min kommentar.

Hej då!
Veronika

Anonym sa...

jag var också med kaur, när vi träffade norska männikor. Det var jätte bra att praktisera svenska. Vi pratade bara på svenska med de alla natten.
Några veckor efter det vi åkte bilen till södra Estland och vi lyssnade pä svensk radio. Där kommit väder prognos, vi förstood nästan allting.

Anonym sa...

Jag sover mycket.
Jag har slutat med "Lammsteken". Det var ganska intressant och jag förstod ganska bra.
Jag är på landet och jag har ganska mycket att göra.
Jag vill gå till Sverige i agusti.
I juni tittade jag på "Minu veetlev leedi". Det var mycket bra.
Jag hoppas att vädret ska bli bättre. Jag vill gå till Pärnu.
Jag har varit sjuk också men allt är fint nu :)

Silver

Anonym sa...

Hej!
Jag har jätte kul sommar. Jag arbetar lite men jah har tid att vila också och jag tycker om det. Den 4 juli åkte jag till Bulgaria, där var så vackert väder och så vackert strand. Det var så varmt i Bulgaria och jag garvade mycket. Jag åkte tillbaka den 16 juli. Då vilade jag mer en vecka och nu arbetar jag vid. Jag hoppas att det kom vacert väder i Estland också och då kan jag ränna solen här också. Den 26 juli måste jag tävla i Estland mästerskapet och jag avvaktar bra resultat.
Jag har mycket bra sommar och jag tycker om det. Jag hoppas att ni har också bra sommar!
Lycka till!!

Eva:)

Anonym sa...

Hej!
Det är mångsidig sommar.
I juni arbetade jag på firman som sydde förbindelser för idrottaren. Jag paketerade de. Förbindelser design var svensk. Det var intressant sammanträffande.
28.juni till 5.juli var jag i Greet. Där var vacker naturen och varm vädder.
I början av juli var jag Jaak Joalas kontsert som var i Lauluväljak. Den var mycke bra.
Nu ska jag åka till Jäneda. Där finns min sommarhus och farmur.
4.augusti till 10.augusti har jag sista dansläger. Efter läger ska jag vila.

Mai-Liis.

Wilma Circus sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Wilma Circus sa...

Nu kommer jag ihåg att vi har en blogg, dit vi kan skriva. Jag har gjort mycket, jag reste till Ryssland. Det var jättebra. Till min förvåning kan jag tala Ryska mer än jag hoppades. Men nu är jag ivrig för skola.

Vi ses i september!