söndag 4 oktober 2009

Lärares dagen

I fredags var den lärares dagen (jag undrade är det rätt för õpetajate päev?). För oss alla var det en jätteextrem dag, eller hur? Man kan inte vara Juta, Marju eller Anu varje dag.
De lektionerna som Juta och Tiia och Mägi gav gick väldigt bra. Vi hade 11C och 10C. Båda gånger kom hela klassen att titta oss. Jup, vi var så populära eller Boten Anna var... Hur gick det till er?
I slutet såg vi pjäsen om lärare. Tyckte ni om det?


Det är bara Mägi. Juta och Tiia gick hem.


Vem är vem?


När jag tittade den bliden, trodde jag att det ÄR Juta!


Vi kallar henne Kell, Anu Kell





Tack för Virgo och ni kan titta mer bilder http://fotoalbum.ee/photos/virx/sets/864321/?page=2&seek=0 . Om ni har bilder kan ni skicka adress.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, jag verkligen tycker om de bilderna som du satte upp hit. Jag tyckte också att fredagen var jättekul. Jag var en lärare tillsammans med Liis och vi hade tredje klassen. Alla elever i vår klass var mycket roliga och vänliga. Man kunde se att de också tyckte om lärarens dagen och jag tror att det också var spännande för dem.
Vi gav de godis och de var mycket lyckliga över det:D
Men det var också ganska tröttsam att vara med så små elever. Nu vet jag vad en lärare måste göra varje dag!
Pjäsen var också lustig, jag skrattade hela tiden. För mig var det den bästa lärarens dag, tror jag. Men det är logisk, eftersom vi var lärarna och alla klasskamraterna var antingen Anu Kell eller Natalja Erich:D

Vilja

silver sa...

Det var så roligt att vara Merle Ilus! Jag hade lektioner med lärare och de var så bra "studenter" och sjöngare!
Men det var ledsent att vi kunde ha bara 2 lektioner - alla andra skolar hade 4-6 lektioner med de "nya" lärarna. Jag var absolut övertygad om att lärarna ska inte sjunga men nästan alla sjöng och mycket bra! Så jag tyckte om mina lektioner mycket mycket!
Men Anu Kell skolkade! Jag sa i lärarnas rummet: "Anu, du måste komma till musik!!!" Hon sa:"Ajaa... jag vill inte men... nojaa..." Men hon kom inte :D
Men den dagen var bra och jag skulle vilja ha en annan lärarnas dag mer!

Anonym sa...

Men jag skolkade ju inte, ljugare! :D
Men när jag är seriös nu, var det en av de bästa dagar i mitt liv! Jättekul, verkligen! Jaa.. jag var ganska trött efteråt, eftersom Anu Kell hade inga lektioner när vi hade en chans att vara lärare och jag bara sprang runt i skolhuset och träffade alla och gjorde språksundersökning med Ethel och Kätlin .. põhimõtteliselt :)
Triin Tartes

juta sa...

Om jag ska vara helt ärlig nu, så var det jag som skolkade! Jag och en kollega satt på Rådhustorget och drack kaffe ... Förlåt!

Jag undrar bara var det var för sånger ni sjöng på musiklektionen? Det visste jag innan att (nästan) alla våra lärare kan faktiskt sjunga rätt bra.

silver sa...

Jag lärde de Estlands pop-musik och våra gamla pop-sjungare. Jag hade nostalgiska lektioner :)
De sjöng många olika songer. I den första lektionen: "Mul meenub taas" (originaalis: J. Joala:P)), "Majake mere ääres"... Och jag visade gamla musikvideor.
Då hade jag bara lite "studenter".

I andra lektionen hade vi mycket folk. (M. Ilus, M. Liidja, Kaljurannad, E. Ronk, Grausa osv)
Då pratade jag om E. Himma och då sjöng "Millest sa elad ja hingad" som var mycket nostalgisk.

Jag håller på med Triin. Det var en av de bästa dagar i mitt liv!!!

Jag har fått så mycket positiva återkopplingar :)

Och IDAG:D:D Marju Liidja kom och sa till mig: "Tere, õpetaja Ilus":D

silver sa...

Och Juta!
Nu ska du ha en "põhjuseta puudumine" i ekool :P

Eveli sa...

Jag var Kristi Saarpuu med Eva och vi hade två tööõpetuse (jag vet inte hur det är på svenska)
lektioner med 4b. Alla eleverna i den klassen var roliga och vårt ämne var „min lärare och hennes frisyr“. Det var lite svårt, eftersom det tar mycket tid för små barn att klippa och klistra. Men i allmänhet var det kul att vara lärare. Och pjäsen var jättekul! Jag tyckte mest om M.Liidja och Grauža.

Anonym sa...

Silver är kul!

Kristel

silver sa...

Tack, Kristel :D!