måndag 6 juli 2009

Sångarfestivalen


Hej! Vem av er var på sångarfältet? Jag lyssnade på konserten bara på den andra dagen och jag tycker att det var häftigt! Som alltid ... Men jag har aldrig sett så många estniska flaggor!

Den första dagen har man kritiserat mycket och en del har sagt att det inte är rätt ställe direkt att tvinga publiken lyssna på klassisk musik på en sådan folkfest. Och det var ju tråkigt att det började regna! Men min mellanson Sander däremot lyssnade på hela konserten på lördagen och han sa att det var oerhört kul att lyssna på Verdi, Orff och Pärt i mörkret på sångarfältet!


Vilka är dina intryck?
Träffade du många bekanta under de två dagarna? Kära deltagarna - hur var det att vara med i sångartåget? Och på scenen?

Det var ju nästan omöjligt att röra på sig på den stora platsen. Jag träffade bara Getter som inte såg mig eftersom hon letade efter någon och inte tittade mot mig :-)

Om du har foton från festen eller av någon i vår klass, kunde du väl ladda upp de här ...

Trevlig fortsättning på sommaren!

Önskar J.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Jag var på Sångarfestivalen som en sångerska och det var jättekul!
Jag har aldrig i mitt liv såg så mycket folk.
På den andra dagen letade jag efter en plats där jag skulle sitta, men det var omöjligt! Alla platser var upptagna och det tog lång tid att promenera mellan människor.

När jag slutligen var på scenen, var jag mycket glad eftersom där fanns det mer plats och jag visste att vi ska sjunga mina favoritlåtar.

Det var jättekul att vara på scenen och se hur alla var glada och sjöng tillsammans.
Det var också så många sånger som man upprepade!

Jag såg ingen från vår klass på Sångarfestivalen, men när jag var i Sångartåget, såg jag Kätlin! Men jag tror att hon såg mig inte.

Det var roligt att vara där. Tyvärr vet jag inte när jag kan gå dit igen som en sångare! Men jag har aldrig bara lyssnat på Sångarfestivalen, jag alltid sjunger.

Vilja

Annette sa...

Jag var inte på Sångarfestivale därför att jag kände mig lite dålig, men jag tittade det på TV( nästa gång jag skulle gå)

Jag vet att Triin Tartes var också där med Annika :)

jag tycker att det är mycket bra att så många människor var där. Det visar två saker, till först att vi älskar vårt land och den andra att ester är kulturella :)

juta sa...

Hej, Annette! Jag var på landet och kunde inte gratulera dig på din riktiga födelsedag, men nu har du också din sommarsång :-)

Det är kul att åtminstone TVÅ av er inte har glömt svenskan och skriver här ...

silver sa...

Hej!

Jag sjöng också på festivalen och det var jättekul!!!
Jag tyckte också om den andra dagen men den första var också bra.
Jag tyckte om att promenera på den första dagen. Vi såg Katri Mirski (som skrek :) ), Heli Moorlat, Merike Volar osv...
Och då var där också Venno Loosaar som skrek för oss :)