söndag 12 oktober 2008

"Koidulas blod"


Hej, kära vänner.

Om jag minns rätt, var vi i Tartu och vi såg en pjäs. Det är dags att diskutera om det.
Jag tycker att den pjäsen var lite konstig. Den var inte otroligt dålig men inte heller otroligt bra. Ofta kunde jag inte höra vad skådespelare sa. Jag tyckte inte om Merle Jääger, hon är alltid inte så bra. Men Rein Pakk som var Jannsen, var otroligt bra. Han gjorde ett fint jobb. En sak måste jag säga, det var jättekul att alla kom till Tartu (okej, Tõnis var sjuk. Hoppas att han ska bli bättre.)

Vad tycker ni om den pjäsen?

19 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att Koidule ska sväng sig i graven :D Men det är bra att Juhan Liiv vet ny vem är hans mamma och pappa :D

Diana :)

Anonym sa...

Jag tyckte om Ott Sepp som alltid :) och jag tyckte att det där pjäsen var okej, men inte nånting oerhört bra. Men ändå det var jättekul att vi åkte till Tartu tillsammans. Vi skulle ju kunna åka nånstans igen med hela klassen.

Britu

Wilma Circus sa...

Ursäkta mig, men jag har inte skrivit mitt namn efter den teman. Det var jag. Tack för Diana och Britt. Jag hoppas att det ska komma mer kommentarer.

Anonym sa...

varsågod Kristel.

Diana:)

Annette sa...

Den pjäsen var annorlunda, men bra

Eveli sa...

Det var en egendomlig pjäsen! Ott Sepp var mycket bra, han är så gullig alltid :) Jag hade inte sett sådan fars senare, så det var en ny erfarenhet. Och det var kul att vara där med hela klassen.

Liis sa...

Det där pjäsen var ganska bra. Det var ganska svårt att titta på efter hela skoldagen. Jag tyckte om Rujas sång i slutet.

Anonym sa...

Jag tyckte att pjäsen var inte så bra. Det var inte alls roligt och skådespelare var inte så bra. Men jag tyckte om kostymer!
Iallafall var det jättekul att nästan alla kom till Tartu! :)

Epp-Maria

Anonym sa...

Det var ganska svårt att titta på efter hela skoldagen men jag tyckte att det pjäsen var bra.
Och ny vet jag vem är Juhan Liiv mamma och pappa:)
Javisst jag tyckte om sång i slutet det var själfull:)

Jane

Anonym sa...

Jag tyckte inte om den pjäsen därför att det var inte min smak. Det var lite svårt att titta på därför att vi hade haft en lång skoldag och vi hade åkt 2,5 timmar till Tartu. Ibland var det lite svårt att höra också. Men jag måste också säga att kostumer var jättekul!

Melissa

silver sa...

Jag tycker att pjäsen var inte så bra. Den bästa var en video av Koidula. Det var en ny erfarenhet att titta på sådan pjäsen.

Anonym sa...

Hej!
Jag tycker att det skådespel var bra. Jag går på teater ganska sällan, särskilt i Tartus Vanemuine, och det var kul att göra någonting med klassen. Föreställning var ganska intressant, men i slutet var jag trött och hungrig. Det var svårt att koncentrera mig.
Ändå var det kul att gå på teater.

Vilja

Pille sa...

Jag tyckte att pjäsen var inte så bra. Det var okej, men inte min smak. det var svårt att titta efter skoldagen, jag var mycket trött när vi var på bussen igen och jag var hungri också. Men det var jätte kul att vara där med min klasskamrater. Jag hoppas vi göra nånting igen.

Anonym sa...

Hej,

Pjäsen var inte så bra. I trodde att det ska bli en bättre pjäs.Andra akt var den bästa. Men ändå, Tartu är en jättekul stad och vår resan var rolig.

Anonym sa...

Den pjäsen var okej, men kanske lång. Jag tyckte om Ott Sepp. Andra var inte så bra. Men bästa av alla var att vi åkte tillsammans till Tartu.


Mai-Liis

Unknown sa...

Jag kan inte säga att jag tyckte inte om det... Men jag måste säga att det var konstigt.
Skådespelare var bra och jag hade inte varit i Vanemuise, så jag tycte om den lilla turen till Tartu. :)

Anonym sa...

Jag tycker att det var en bra pjäs, men mycket svårt att förstå. Kreutzwald och hennes fru var bäst! :D Men jag tyckte om Juhan Liiv också (Ott Sepp). Och naturligt var det mycket roligt att åka till Tartu med hela klassen! Vi måste göra det igen!

Birgit

Triin sa...

Jag måste säga, att jag tyckte inte om den där pjäsen eftersom jag tycker, att det är inte god att skratta åt så viktiga människor i kulturlivet. Men annars var det trevlig att hel klassen kom till Tartu :)

Anonym sa...

Hei!
I det stora hela jag tyckte om den pjäsen, men jag tyckte inte om att ibland de pratade i ryska därför att jag förstod inte så mycket. Jag tyckte om Ott Sepp, det var roligt att han spelade ryska tsaren och hans sonen.

Ethel