söndag 6 januari 2008

Vilken musik lyssnar du på?

Hej och gott nytt år!
Tänkte starta ett nytt tema om musik. Vilken musik tycker du om? Har du någon favoritsångare (man) eller favoritsångerska (kvinna)? Ett favoritband kanske?

Jag gillar olika slags musik. Jag tycker om jazz, klassisk musik och rock. Jag har ingen favoritsångare och inget favoritband heller, men av svenska artister tycker jag om Rigmor Gustafsson till exempel och The Real Group som kommer till Tallinn nästa vecka!

Vilken sångare eller rockgrupp är bäst i Estland?

J.

26 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Jag lyssnar inte så mycket musik men ibland tittar jag på gammal musikvideofilmer.
De är ganska komisk.

Jag har inte favoritsångare.


Silver

Triin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Triin sa...

Hej!

Jag älskar r'n'b, rockmusik, ibland jazz, hip-hop och d'n'b. Min favoritsångare är Alicia Keys, Chris Brown och Justin Timberlake. Jag tycker om att titta på musik kanaler, till exempel MTV och VH1. Jag lyssnar musik alltid, när jag har fritid.

Triin :)

Anonym sa...

Hej!

Jag lyssnar musik varje dag. jag tycker om rockmusik och popmusik. Ibland lyssnar jag hip-hop musik också. Min favoritsångare är Justin Timberlake och min favoritsångerska är Amy Winehouse. Min favoritbandar är Coldplay, Placebo, Nickelback och så vidare.
Tanel Padar and The Sun är bäst rockgrupp och Ines är bäst sångare i Estland.

Melissa

Wilma Circus sa...

Hej,

Jag älskar hard rock, men jag tycker om olika musik. Min favoritsångare är Eric Clapton. Mina favoritbandar är Led Zeppelin och Nirvana.
Jag tycker om Roisin Murphy också. Hon som kommer till Tallinn 29.januari.

Liis sa...

Hej!

Jag tycker om rockmusik, punkmusik, jazz och house. Mitt favoritband är Blink182. Jag har inte favoritsångare och favoritsångerska.

Från Estland tycker jag om Jäääär, Dagö och Liisi Koikson.

Wilma Circus sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Wilma Circus sa...

Från Estland tycker jag om Brides in Bloom och Ulthima Thule.

Anonym sa...

Hej!

Jag tycker om alternativ rockmusik. Min favoritbandar är Biffy Clyro och 30 Seconds To Mars. Min favoritsångare är Billy Talent.Från Estland tycker jag om Tanel Padar.

Tanel

Anonym sa...

Hej.
Tack, detsamma !

Jag tycker om rock musik. Min faoritband är queens of the stone age och av svenska artister älskar jag Håkan Hellström. Men ibland lyssnar jag Kent och Tim Sköld också =D.
Jag lyssnar inte så mycket estnisk musik.

Britu

Anonym sa...

Hej!
Jag tycker om punk-rock musik. Jag har ingen favoritsångar, men min favoritband är Simple Plan. Från Estland tycker jag om Tanel Padar.

Unknown sa...

Jag tycker om rockmusik och popmusik. Jag tycker om spansk popmusik särskilt, till exempel Enrique Iglesias och Jennifer Lopez, men jag har inte favorit sångare. Jag tycker om rockmusik också, men jag tycker inte om rapmusik. Bäst rockgrupper i Estland är Tanel Padar&The Sun och Börte också. På sommar tycker jag om att gå på utomhuskonserter.

Anonym sa...

Hej!

Jag tycker om alternativ rockmusik, punkmusik och d'n'b. Jag har inte favorit sångare, men min favoritbanden är Linkin Park, BFMV, POD osv. Min favorit d'n'b artist är Ill.Skillz. Jag lyssnar nästan alla musikstilar.

Från Estland tycker jag om Vennaskond, Sõpruse Pst och Agent M.

Diana sa...

Hej!
Jag lyssnar på musik varje dag, men jag har ingen favoritsångare eller favoritbandar. Jag lyssnar lite hip-hop av Lords of the underground (mycket bra!), Chalice, Noizmakaz och R-Kuubis fråm Estland. Jag tycker om att lyssnar på DnB till exemple TC,Asian Dub Foundation, Congo Natty och Clipz. Lite rap/dance fråm Byz, Trance from Spy the ghost, Kalwi & Remi och Dj witek. The Horrorist och M.I.A. är mycket intressant. KMC och Beenie Man är bra Reggae artister.

Anonym sa...

Hej!

Jag lyssnar musik varje dag, när jag har fritid. Jag tycker om popmusik, lite hip-hop, d'n'b, rockmusik och reggae. Jag tycker om ryska musik. Jag har inte favoritsångar men jag har favoritbandar. Mina favoritbandar är Prodigy och Zveri (det är ryska band). Jag tycker om spanska musik också, till exempel Jennifer Lopez.
Jag lyssnar inte estnisk musik.

Veronika

Anonym sa...

Hej!

Jag har ingen favoritbandar och favoritsångare men jag tycker om rockmusik, lite hip-hop och dnb. Min favoritartister är common, high contrast och the clash.

Från Estland tycker jag om Led-r, Jäääär och mutated forms.

harri

Anonym sa...

Hej!

Jag lyssnar musik nästan varje dag. Jag tycker om att popmusik och rockmusik men ibland lyssnar jag lygn musik. Min favoritbandar är Linkin Park, Cascada, Kutless och Westlife. Min favoritsångare är Phil Collins.
Från Estland tycker jag om Tanel Padar and The Sun och Terminaator.

Eva

Pille sa...

Jad lyssnar mycket musik. Jag älskar pop, hip-hop, r'n'b och d'n'b. Min favoritsångare är Tibaland och Nelly Furtado. Jag tycker om att tittat musikvideos och dansar. min favoritsångare från Estland är Gerli Padar och Tanel Padar.

Anonym sa...

Hej-hej!

Jag lyssnar på musik varje dag. Jag älskar popmusik, rockmusik, hip hop, disco, reggae, RnB, alternativ, dance musik, jazz, punk, opera musik och funkmusik. Min favoritsångare är Freddie Mercury och min favoritsångerska är Jennifer Lopez. Jag också tycker om Gwen Stefani, Jessica och Ashlee Simpson, Hilary Duff, Mika, Michael Jackson, Beyoncé, Rihanna, Lenny Kravitz och Bob Marley. Jag älskar Queen, Red Hot Chili Peppers, Keane, Earth Wind & Fire, Outkast, Bon Jovi, Franz Ferdinand, Coldplay och Blue. Av svenska artister tycker jag om Snook och The Hives. Från Estland tycker jag om Tanel Padar & The Sun, Bedwetters, Ines och Vanilla Ninja.

Anna-Maria :)

Anonym sa...

Hej!
Jag lyssnar på musik varje dag. Ibland lyssnar jag musik på väg till skolan eller hem.
Jag lyssnar nästan alla musikstilar och jag har inte en favorit musikstil.
Min favoritband från Estland är Dagö. Jag älskar deras musik. Jag tycker om också Jaan Tätte, Tanel Padar and the Sun, Indigolapsed och Metsatöll.
Från utomlands tycker jag om Marilyn Manson, Mika och Korn.

Vilja

Anonym sa...

hej,

själv kan jag inte ens tänka mig hur man orkar leva utan musik, det känns som om att andas utan luft.
Visst har jag mina favoriter inom olika genrer men kommer inte nämna dem, ty tastes differ.
nuförtiden har jag fastnat för en flott isländsk folklåt
À Sprengisandi
http://www.youtube.com/watch?v=IAPCVZRqnVY&feature=related

Anonym sa...

Hej!

Jag lyssnar på jazz, rock, ryhtm and blues och hip hop, men jag tycker inte om pop och heavy-metal eller trance. Jag lyssnar på musik varje dag. Musik är angeläget för mig.
Jag har inte favoritsångare, men jag tycker om Jamie Cullum, Norah Jones, Roxette, Sting, Howie Day, Justin Timberlake osv.

Anonym sa...

Opps! :D
Jag skrivade inte min namn. Jag är Birgit :)

Anonym sa...

får man rätta dig lite Birgit?
det skulle bättre vara
"glömt att skriva upp mitt namn"
eller "skrev inte"
skriva - skrev - skrivit

mvh

Anonym sa...

hej, anonym!
vad roligt att du har hittat vår blogg och skriver här! jag upptäckte din första kommentar här igår och undrade vem det är som har så perfekt svenska :-)

vi alla skulle vara tacksamma om du skrev ditt namn också under din kommentar. och snälla - rätta inte våra fel - dem gör vi alla, till och med jag!

mvh
juta, svensklärare

p.s. den isländska låten var bra!

Anonym sa...

hej Juta,
och tack ska du ha för din komplimang vilken man verkligen inte förtjänar, då jag oxå gör stavfel ibland och sen lider hårt av skuldkänslan.
ursåkta mig, jag är ingen skadeglad person alls, från å med idag så upphör jag rätta andras fel. undrar bara om ni senare diskuterar iögonfallande grammatiska fel med eleverna, så ska de inte upprepa vidare dem.
dessutom blir man lite förvånad över det att ingen nämner nån svensk/skandinavisk artist i denna läroblogg.
vill bara säga, det var tydligen svensk musik som en gång i mi ungdom inspirerade mig att lära mig svenska.
http://ru.youtube.com/watch?v=slgcJlEfLYM

mvh,
Svetik