lördag 17 november 2007

Astrid Lindgren 100!

Den 14 november skulle Astrid Lindgren ha fyllt 100 år. Hela världen firar hennes jubileum i år och vi håller på och tittar på "Emil i Lönneberga" på lektionerna.

Vill du läsa mer om Astrid Lindgren? Klicka HÄR!

Vilka böcker av Astrid Lindgren har du läst? Vilken är din favoritbok?

Här nedan följer en lista:


Pippi Långstrump
Alla vi barn i Bullerbyn
Mio min mio
Lillebror oh Karlsson på taket
Lotta på Bråkmakargatan
Madicken
Emil i Lönneberga
Bröderna Lejonhjärta
Ronja Rövardotter
Vi på Saltkråkan
Rasmus på luffen
Rasmus, Pontus och Toker
Mästerdetektiven Kalle Blomkvist

J.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Ja har läst Pippi Långstrump,
Alla vi barn i Bullerbyn,
Lillebror och Karlsson på taket,Lotta på Bråkmakargatan,Madicken
Emil i Lönneberga,Bröderna Lejonhjärta,Ronja Rövardotter
Rasmus på luffen,Rasmus, Pontus och Toker,Mästerdetektiven Kalle Blomkvist.

Anonym sa...

Hej!

Jag har läst Pippi Långstrump,
Alla vi barn i Bullerbyn,
Mio min mio,
Lillebror oh Karlsson på taket,
Madicken,
Emil i Lönneberga,
Bröderna Lejonhjärta,
Ronja Rövardotter,
Vi på Saltkråkan,
Rasmus på luffen,
Rasmus, Pontus och Toker,
Mästerdetektiven Kalle Blomkvist

Silver

Anonym sa...

Hej!

Jag har läst Pippi Långstrump, Alla vi barn i Bullerbyn, , Emil i Lönneberga,
Rasmus på luffen,
Ronja Rövardotter, Mästerdetektiven Kalle Blomkvist.
Min favoritbok är Pippi Långstrump och Lillebror oh Karlsson på taket.

Melissa

Anonym sa...

Hej!

Jag har läst Pippi Långstrump, Alla vi barn i Bullerbyn, Lillebror och Karlsson på taket,
Emil i Lönneberga,
Rasmus på luffen,
Ronja Rövardotter, Mästerdetektiven Kalle Blomkvist.
Min favoritbok är Pippi Långstrump och Lillebror oh Karlsson på taket.

Melissa

Pille sa...

Hej!

Jag har läst Pippi Långstrump,
Lillebror och Karlsson på taket,
Lotta på Bråkmakargatan,
Ronja Rövardotter,
Rasmus, Pontus och Toker,
Mästerdetektiven Kalle Blomkvist,
Min favoritbok är Pippi Långstrump och Ronja Rövardotter.

Anonym sa...

Hej!

jag har läst Pippi Långstrump
Alla vi barn i Bullerbyn, Lotta på Bråkmakargatan, Emil i Lönneberga,
Mästerdetektiven Kalle Blomkvist.
Min favoritbok om Astrid Lingren är Mästerdetektiven Kalle Blomkvist.

Annika

Anonym sa...

Hej!
Jag har läst Pippi Långstrump , Lotta på Bråkmakargatan, Emil i Lönneberga, Rasmus på luffen,Rasmus, Pontus och Toker och Nils Karlsson-Pyssling . Min favoritbok om Astrid Lindgren är Pippi Långstrump.

Vilja

Anonym sa...

Min favoritbok av A.L. var under en tid Mästerdetektiven Kalle Blomkvist. Bullerbybarnen läste jag också ungefär 20 gånger :P

OttIlves sa...

Hej!

Jag har läst Pippi Långstrump, Lillebror och Karlsson på taket, Madicken Emil i Lönneberga, Rasmus på luffen, Rasmus Pontus och Toker och slutligen har jag läst Mästerdetektiven Kalle Blomkvist.

Min favorit Astrid Lingrens bok är Lillebror oh Karlsson på taket.

Hej då!

Anonym sa...

Jag har läst Pippi Långstrump, Alla vi barn i Bullerbyn, Lillebror och Karlsson på taket, Madicken Emil i Lönneberga och Mästerdetektiven Kalle Blomkvist.
Min favorit bok är Mästerdetektiven Kalle Blomkvist, darför att det är intressant. :)

Tõnis sa...

Jag har läst Pippi Långstrump,
Alla vi barn i Bullerbyn,
Emil i Lönneberga,
Lillebror och Karlsson på taket,
Rasmus, Pontus och Toker,
Nils Karlsson-Pyssling.
Min favorit Astrid Lindgrens bok är Rasmus, Pontus och Toker.

Unknown sa...

Jag har läst Pippi Långstrump, Alla vi barn i Bullerbyn, Lotta på Bråkmakargatan, Lillebror oh Karlsson på taket, Madicken, Ronja Rövardotter, Rasmus, Pontus och Toker, Mästerdetektiven Kalle Blomkvist och Britt-Marie lättar sitt hjärta. Min favorit bok är Pippi Långstrump, men jag tycker om Britt-Marie lättar sitt hjärta också.

Kristel sa...

Jag har läst:
Pippi Långstrump,
Alla vi barn i Bullerbyn,
Lillebror oh Karlsson på taket,
Madicken,
Bröderna Lejonhjärta,
Ronja Rövardotter,
Vi på Saltkråkan och
Mästerdetektiven Kalle Blomkvist.

Min favoritbok är Bröderna Lejonhjärta.