fredag 14 september 2007

Hej!

Jag heter Juta och jag kommer från Estland. Jag bor på Sõlegatan i Tallinn. Det ligger i Pelgulinn. Jag arbetar på Gustav Adolfgymnasiet, jag är lärare i svenska. Jag har tre söner - Hendrik, Sander och Markus. Hendrik arbetar, Sander studerar danska på Tartu universitet och Markus läser franska i 12a på GAG. Jag talar estniska, svenska, ryska, tyska, finska och lite engelska, danska och norska.

Vem är du?
Varifrån kommer du?
Var bor du? På vilken gata? Var ligger det?
Arbetar du eller studerar?
Vilka språk talar du?

Här skriver grupp 1 en liten presentation :-)

18 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag heter Silver.
Jag kommer från Tallinn.
Jag bor i Mustamäe på Vildevägen.
Ded ligger i Mustamäe centrum.
Jag studerar.
Jag talar estniska, ryska, engelska och lite svenska.

Annette sa...

Hej, Jag heter Annette. Jag kommer från Estland och jah bor på Rõikagatan i Tallinn.Det ligger i Haabersti. Jag talar estniska och jag läser spanska, svenska,kinesiska och ryska.

Anonym sa...

Hej!
Jag heter Eva och jag kommer från Estland från Järvamaa. Jag bor på Nõmme-Kasegatan i Tallinn. Det ligger i Nõmme. Jag läser i 10c på GAG. Jag har ett unge syster. Jag talar estniska, engelska, ryska och lite svenska.

Anonym sa...

Hej! Jag heter Vilja. Jag kommer från Lääne-Virumaa, men jag bor i Tallinn. Jag bor på Paegatan. Det ligger i Lasnamäe. Jag studerar i GAG. Jag talar estniska, engelska och lite tyska och svenska.

Anonym sa...

Hey!
Jag heter Eveli. Jag kommer från Estland. Jag bor i Saku på Sarapuugatan. Det ligger i Harjumaa.
Jag studerar på Gustav Adolfgymnasiet. Jag talar estniska, engelska, ryska, lite spanska och lite svenska.

Tõnis sa...

Hej!
Jag heter Tõnis. Jag kommer från Estland.
Jag bor i Männimetsa vägen, Det ligger i Laagri.Jag studerar.
Jag talar engelska, estniska, ryska och lite svenska.

Anonym sa...

Tjena!

Jag heter Hannela.
Jag kommer från Hiiumaa, men jag bor på Luisegatan i Tallinn. Det ligger i centrum.

Jag studerar i 10c på Gustav Adolfgymnasiet.

Jag talar estniska,engelska, teckenspråk,ryska och lite svenska.

Pille sa...

Hej!
Jag heter Pille-Triin.
Jag kommer från Estland.
Jag bor i Tallinn på Kunderigatan.
Det ligger i Kadriorg.
Jag studerar på Gustav Adolfgymnasiet.
Jag talar estniska, engelska, ryska och lite svenska.

melissa sa...

Hej! Jag heter Melissa och jag kommer från Estland. Jag bor på Pihlakagatan i Tallinn. Det ligger i Nõmme. Jag är studerar. Jag läser i 10C på GAG. Jag talar estniska, engelska, ryska och lite svenska.

Anonym sa...

Tjena!

Jag heter Jane.
Jag kommer från Estland. Jag bor i Jüri på Arukülagatan.
Det ligger i Jüri

Jag studerar i 10c på Gustav Adolfgymnasiet.
Jag talar estniska,ryska,engelska, och lite svenska.

Anonym sa...

Hej!
Jag heter Veronika.
Jag kommer från Estland, Tallinn.
Jag bor på Ümeragatan.
Det ligger i Lasnamäe.
Jag studerar i 10c på Gustav Adolfgymnasiet.
Jag talar ryska, engelska, estniska och lite svenska.

Anonym sa...

Hei, jag heter Erik. Jag kommer från Estland. Jag bor på Suur-Laagrigatan i Tallinn. Det ligger i Kalamaja. Jag studerar på Gustav Adolfgymnasiet. Jag talar estniska, engelska, franska, lite ryska och lite svenska.

Anonym sa...

tHej, Jag heter Brit
Jag kommer från Tallinn.
Jag bor på Õismäevågen, Det ligger i Õismäe.
jag studerar.
Jag talar engelska, estniska, lite ryska och lite svenska

Unknown sa...

Hej, jag heter Kaur. Jag studerar på Gustav Adolfgymnasiet. Jag talar engelska, estniska, lite ryska och svenska. Jag bor på Rannaväljagatan dett ligger i Viimsi men kommer från Tallinn.

Anonym sa...

hej!
jag heter Annika och jag kommer från Estland.Jag bor i Mustamäe på Sõprusevägen. Det Ligger i Tallinn. Jag studerar i 10c på Gustav Adolfgymnasiet. Jag har en älder bror och en lillasyster.
jag talar estniska, engelska, lite ryska och lite svenska.

Anonym sa...

Hej!
Jag heter Kätlin. Jag kommer från Tallinn, men jag bor i Õismäe, på Õismäevägen. Det ligger i Haabersti.
Jag talar estniska, engelska och lite ryska och lite svenska.
Jag studerar på Gustav Adolfgymnasiet.

handsonwasd sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
handsonwasd sa...

Hej!
Jag heter Birgit och jag kommer från Saaremaa, men jag bur i Saue nu.
Jag bur på Pervegatan.
Jag talar ryska, estniska, engelska och lite svenska.

Hej do!